Info vedr. overtakelse: 

Når det nærmer seg innflytting er det noen viktige og praktiske ting som må være på plass før overlevering. Leieforholdet starten den datoen som står på kontrakten, men nøkler gis uansett ikke ut før:


  • Kontrakt er signert av alle parter
  • Husleie må være betalt
  • Depositum må være opprettet og betalt
  • I sesong (mai-august) må booking av tid for overlevering gjøres i god tid før overtakelse.
  • Overtakelse må avtales på forhånd uavhengig av når kontrakten starter. Unngå å komme med flyttelass før du har avtalt tid og du vet at alle papirer og innbetalinger er i orden. 


Utover dette må du huske å bestille strømabonnement, påse at det står navnelapp på postkassen din og melde flytting til folkeregisteret. Betal første husleien som i de fleste tilfeller blir fakturert og sendt på e-post, (sjekk spam!).


Feil og mangler: 

Oppdager du større feil eller mangler må dette meldes til utleier innen rimelig tid. Rimelig tid anses å være 3 uker fra nøkler er mottatt. Vi registrerer manglene og oppretter sak hos våre vaktmestre som vil ta kontakt for nærmere avtale. I travle perioder, samt under ferieavvikling gjør vi oppmerksom på at det kan ta noe lengre tid å få hjelp og at de må gjøre prioriteringer. 


Mindre feil og mangler kan også meldes inn og vil bli fulgt opp så snart som mulig.

Noen ting kan man også få svar på og klare selv ved å ta en titt i vår boligveiledning: https://bolig.freshdesk.com/a/solutions/articles/66000497329